2013. szeptember 12., csütörtök

Visszatérés

Nagyon nosztalgikus érzés vissza tekinteni erre a blogra, amelyen tisztán látszik, hogy ritkán sőt az utóbbi időben szinte soha nem látogattam. Rendszeresnek indult ám a kitartásom úgy látszik nem bírta.
Ehhez kapcsolódva egy hosszabb idézetet osztok most meg veletek:

"Magam birtoklom a képzeletemet, az álmaimat, reményeimet és félelmeimet. Az enyémek győzelmeim és sikereim, kudarcaim és balfogásaim.
Mivel a magam ura vagyok, tökéletesen megismerhetem önmagam. Ezáltal minden részemhez bensőséges szeretet és barátság fűz. Minden porcikámat érdekeimnek megfelelően használom. Tudom, hogy akadnak bennem érthetetlen vagy számomra még ismeretlen vonások, de amíg barátsággal és szeretettel viszonyulok magamhoz, addig bátran és bizakodva kereshetem a rejtélyek megoldását és önmagam jobb megértésének lehetőségét.
Akármilyennek tűnök, bármit mondok vagy teszek, gondolok vagy érzek egy adott pillanatban, az mind-mind én vagyok. Bármely időpontban hitelesen képviselem saját magamat. Ha később visszagondolok arra, milyennek mutatkoztam, szavaimra, cselekedeteimre, eszméimre és indulataimra, talán ez-az tőlem idegennek tetszik majd. Akkor elvethetem azt, ami nem hozzám való, megtarthatom azt, amit lényemhez megfelelőnek bizonyult, és kitalálhatok valami újat ahelyett, amitől elfordultam.
Érzékeim és képességeim segítségével megállom a helyemet, közel kerülök másokhoz, eredményeket érek el, értelmet és rendszert viszek az engem körülvevő személyek és dolgok tömegébe.
Bírok magammal, tehát irányíthatom magamat.
Én, én vagyok, így vagyok jó, és így szeretem magamat, megosztom örömömet-szeretetemet mindenkivel."
Virginia Satir

(Mellesleg a néni az egyesült államokban született és úttörő módon családterápiával foglalkozott. Majd ezt a módszert nálunk Európában is bemutatta már 1961-ben!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése